We wtorek, w internetowym wydaniu "Nowości" opublikowaliśmy list oraz zdjęcia Czytelnika, którego zdumiał widok słupa zainstalowanego na drodze rowerowej przy al. Jana Pawła II.
Polecamy
"Jeżeli słup stojący w świetle drogi dla rowerów stoi tam zgodnie z projektem, jeżeli zgodnie z projektem stoją dwa inne w linii obrzeża (krawężnika) to, albo projektanci nie wiedzieli co robią, albo osoby weryfikujące projekt były ślepe, albo tak daleko posunęła się ignorancja w odniesieniu do dróg dla rowerzystów - napisał oburzony Czytelnik. - Jak to możliwe, że w pasie drogowym o szerokości ok. 40 m nie znaleziono miejsca, by przeprowadzić bezkolizyjnie drogę rowerową o szerokości 2 m? Nie ma tu tłumaczenia, że drzewa, że instalacje, itp, itd. Dla jasności: dwukierunkowa droga rowerowa musi mieć szerokość w świetle obrzeży min. 200 cm (zaleca się 250) i po obu bokach skrajnię po 20 cm z każdej strony. Mówiąc najprościej szerokość pasa drogi rowerowej wolnego od jakichkolwiek przeszkód to min. 240 cm. W praktyce nawet słupek ze znakiem drogowym musi być oddalony od pasa jezdni (tu: rowerowej) o 20 cm".
Sprawę przekazaliśmy do Miejskiego Zakładu Komunikacji, który nadzoruje przebudowę placu Rapackiego.
Korekta przebiegu ścieżki rowerowej została wprowadzona w związku ze społecznymi oczekiwaniami dotyczącym zachowania jak największej ilości drzew i ochrony drzewostanu przed wycinką - mówi Sylwia Derengowska, rzeczniczka MZK. - Przebieg ścieżek rowerowych został dostosowany w taki sposób, aby zachować jak najwięcej drzew. Na obecnym etapie nie należy przesądzać, że wymagane przepisami parametry dwukierunkowej ścieżki rowerowej nie będą zachowane. Wykonawca jest w trakcie realizacji prac, a docelowo przedmiotowy słup znajdzie się poza przebiegiem ścieżki rowerowej. Dwa pozostałe słupy sygnalizacji świetlnej będą natomiast zlokalizowane w chodniku.
Jaki wpływ miały mieć drzewa na słupy?
Pierwotnie słup był umieszczony pomiędzy dwoma drzewami, które były przeznaczone do usunięcia, gdyż fundament słupa, który sięga głęboko w ziemię, naruszyłby ich system korzeniowy. W celu zachowania tych drzew dokonano przesunięcia słupa. Tak jak pisałam, docelowo nie będzie stał na drodze rowerowej.
Jak sobie z tym poradzi, skoro droga rowerowa już jest wytyczona, a krawężniki już są na miejscu? Zobaczymy. Zresztą nie tylko my, zdjęcia słupa krążą po internecie.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?